ارز

با خرید ارز یارانه قطع می‌شود؟

یارانه چه کسانی در سال 1402 قطع می‌شود؟

تازه‌ترین شنیده‌ها از وضعیت پرداخت یارانه‌ها این است که احتمالا مبلغ واریزی برای کسانی که ارز خریداری کرده باشند، قطع خواهد شد. بر اساس این شنیده‌ها که هنوز رسما اعلام نشده، از این به بعد برای خرید ارز سهمیه‌ای متقاضیان باید حساب ارزی افتتاح کنند. بر اساس این اخبار، سه شبانه روز یا به عبارتی 72 ساعت پس از واریز مبلغ، خریدار می‌تواند ارز مورد نیاز سهمیه‌ای حود را دریافت نماید. یکی از پیامدهای این کار آن است که خریداران با دقت بالاتری شناخته می‌شوند و امکان بررسی گردش مالی این حساب وجود خواهد داشت. به همین دلیل هم قطع یارانه افراد بالا محتمل است.

علاوه بر این موارد، ارز سهمیه‌ای که پیش از این با کارت ملی به افراد داده می‌شد و تا 5 هزار یورو نیز اعلام شده بود، به دو هزار یورو کاهش پیدا کرده است. البته این شرایط برای خرید ارز سهمیه‌ای است و احتمالا تهیه ارز با قیمت بازار آزاد از بازار تاثیری روی یارانه نداشته باشد. با وجود این خبرها باید منتظر ماند و دید که این موضوع در روزهای آینده اعلام رسمی خواهد شد یا خیر و سازوکار و قیمت ارز چطور خواهد شد.

در حال حاضر قیمت ارز در بازار آزاد به 55 هزار تومان رسیده است، با این حال ارز قابل خرید در بازار متشکل ارزی 40 هزار و 200 تومان ذکر شده و قیمت دلار توافقی نیز حدود 42 هزار و 400 تومان معامله می‌شود.

نوشته های مشابه
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا